Nožní gymnastika



Vraťte pevnost a pružnost unaveným nohám pravidelným cvičením následujících devíti cviků.

 

1. Začněte tím, že se postavíte zpříma a rovnoměrně rozložíte svou 
tělesnou hmotnost. Přesuňte svou hmotnost na vaše paty, poté 
skrčte své prsty na nohou dolů. Narovnejte je a tento cvik 
opakujte desetkrát. Jedná se o cvik vhodný pro celkové 
posílení, ale též pro úlevu od křečí v prstech na nohou nebo 
v chodidle.

2. Postavte se jednou nohou na ručník na podlaze. 
Tahejte za ručník tak, že jej uchopíte svými prsty na noze. 
Opakujte pětkrát. Poté proveďte cvik druhou nohou. 
Když si vaše noha zvykne na tento cvik, můžete zvýšit 
námahu tím, že na ručník položíte knihu nebo obdobně 
těžký předmět.

3. Sedněte si na židli nebo stoličku. Použijte chodidlo vaší
nohy pro masáž holeně druhé nohy, přičemž začněte od kolena dolů
ke kotníku a pak zpět. Opakujte dvacetkrát. Tento cvik pomáhá uvolnit pnutí kolem holenní kosti a zvyšuje pružnost nohy provádějící tento druh masáže.

4. Koulejte míček pod bříškem vaší nohy po dobu dvou minut. Tato činnost masíruje spodní část nohy. Může odstranit nepříjemné pocity způsobené křečí, bolestmi lýtka nebo pnutím v nožní klenbě.

5. Lehněte si na podlahu, položte chodidlo na polštář ve výšce vašeho lýtka. Otáčejte nohou desetkrát doprava, poté doleva. Opakujte druhou nohou.

6. Vyjděte ze stejné polohy jako v bodě 5. Představte si, že váš palec na noze je pero, a „napište“ čísla od 1 do 10. Zkuste tuto činnost s oběma nohama.

7. Z výchozí polohy uvedené ve cviku 5 udržujte svoje chodidlo ve vertikální poloze (prsty nahoru, pata dolů). Ohýbejte kotník a ukazujte svými prsty směrem k sobě, poté zopakujte v opačném směru. Opakujte tento cvik desetkrát.

8. Umístěte 10 malých předmětů (nikoliv ostrých) na podlahu a též nějakou nádobu (perfektní jsou pro tento cvik kuličky, ale mince budou též fungovat). Prsty jedné nohy uchopte každý předmět, přeneste jej a spusťte do nádoby. Abyste si ověřili, že používáte všechny své prsty, vyzkoušejte si tento cvik také s tužkou.

9. Dokončete cviky tak, že se postavíte rovně a desetkrát se zvednete a zase spustíte na špičkách svých prstů nohou (společně s vašimi chodidly).